Argassi, Griekenland

Happy birthday to you!

26 september 2017 - Argassi, Griekenland

‘Happy birthday to you’ klinkt het uit twaalf kelen op het terras van Gusto, waar de jarige ons trakteert op koffie met sinaasappelcake. Namens de groep krijgt zij een schort met Grieks dessin. Dat wordt smullen, daar in Huissen! Het lijkt mij heel apart om in den vreemde je verjaardag te vieren, ver weg van familie en vrienden.

Het wordt steeds donkerder. Overal pakken zich wolken samen. De ober geeft advies: als de wolken van ons wegdrijven, blijft het droog, maar als ze deze kant op komen, gaat het regenen. Aan zo’n advies heb je tenminste wat.

We wagen het erop en trekken de wandelschoenen aan, maar net aan de rand van de bebouwde kom worden we door de regen teruggefloten. Verdergaan heeft geen zin; de mogelijkheden om te schuilen worden steeds schaarser. Slalommend van de ene kant van de straat naar de andere over spekglad asfalt en natuursteen, doen we nog wat inkopen. Bij het hotel blijkt de goegemeente zich verzameld te hebben op een overdekt terras, om, zodra de zon weer doorbreekt, als eerste de strategische positie op de ligbedjes weer in te nemen.

Dus ga ik ook maar mijn badpak aandoen en dat blijkt een goed besluit, want eenmaal beneden is het inderdaad droog en zonnig en kunnen we weer te water.

Nou, dat is eigenlijk wat ik tot nu toe over vandaag te melden heb.

Straks houden we de laatste dagsluiting en sluit ik formeel de reis af. Na het diner gaan we nog lekker wat drinken. Inderdaad, bij Gusto en dan gaan we voorlopig de laatste nacht op Zakynthos in.

En morgen? Daar maken we ons nog maar geen zorgen over, want elke dag….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade