Wandelclub op pad

25 september 2017

Het is vandaag maandag en er wordt onweer verwacht. Dan kun je twee dingen doen: 1. de hele dag in en rond het hotel blijven; 2. meerdere sites raadplegen en uitzoeken hoe laat dat onweer dan ongeveer komt en daaromheen iets plannen. Wij kiezen voor optie 2. ‘Iets’ wordt de wandeling van afgelopen zaterdag nog eens overdoen, maar dan met bijna de hele groep. Een dame trekt voor zichzelf de conclusie dat het beter is in het hotel achter te blijven. Alle begrip, maar we missen haar wel!

Zo tussen de bedrijven door, krijg ik van collega-reisleider Elly door dat het op Corfu regent. Hopelijk knapt het daar snel op en kunnen ze hun programma toch ook gewoon afwerken en komt de zwemkleding vandaag ook nog van de waslijn af.

Tot een uur of tien is het ontbijten en schoenen aantrekken. Half elf vertrekken we. Voordeel is, dat we nu geen half uur hoeven lopen te zoeken voor we de juiste route te pakken hebben. Iedereen kan goed meekomen en het is genieten geblazen. Verwacht van mij vandaag niet al te veel foto’s. Graag verwijs ik hiervoor naar de blog van zaterdag.

Er zit volop beweging in de lucht. Dreigende wolken, blauwe stukken, witte wolken, wind, kortom: wat staat ons te wachten? Maar wandelclub De Stampertjes loopt rustig door en rond en uur of twaalf bereiken we taverne Kanalos. Wij blij, de waard blij, koffie met kaneelkoekjes en fruit op tafel en smullen maar. Ook andere wandelende Nederlanders vinden bij Kanalos een veilig schuiladres. Ondertussen rommelt het in de lucht en wordt het steeds donkerder. En dan begint het te regenen. Maar dat duurt niet lang: na een kwartiertje wagen we het erop en dalen we af naar Kalamaki. Ook als je deze route voor de tweede maal loopt, blijft ie prachtig. Rond een uur of één zijn we allemaal veilig beneden en kan de welverdiende pita gyros verorberd worden. De thuisreis wordt in twee ploegen volbracht: 6 gaan per taxi, 6 gaan te voet.

Goed gedaan dames! We hebben geboft met het weer. En morgen zien we wel weer verder.

En Elly? Die heeft met haar groep ook een leuke dag gehad.

1. Elly Jonkman:
    25 september 2017
    Aaah super leuk!
    Wij hebben het heel gezellig gehad! In de bus regent het niet; We zijn naar Benitses geweest, schelpenmuseum bekeken, ondertussen scheen de 🌞 weer , wandeling, een graanaatappel laten ontploffen! Tjonge wat een knal! terrasjes bezocht (heel vervelend;)
    En terug in het hotel ...nog ff snel de badkleding van de lijn gehaald....